eNerds Webb

För att skapa en prisvärd, användarvänlig och trovärdig hemsida så behöver ni egentligen bara en enda sak. Vårt telefonnummer. Resten fixar vi.

Webbdesign

Vi skapar användarvänliga och mobilanpassade hemsidor för alla typer av verksamheter.

E-handel

Färdiga paket för att starta sin egen webbutik plus tillval inom marknadens senaste tjänster. 

Programmering

Tjänster som förenklar, förbättrar och förändrar er digitala vardag.

Start up?

Kolla in vårt specialerbjudande för er som driver en startup.

Allt om webb på samma ställe

Vi har ett tydligt uppdrag varje dag vi går till jobbet. Att hjälpa våra kunder hitta sin plats i det digitala landskapet. Vi erbjuder allt från enklare tjänster färdiga över en kopp kaffe – till kompletta helhetslösningar för er verksamhet. Upptäck alla våra tjänster inom webbdesign, programmering och e-handel. 

Osäker på vilken del av eNerds Webb ni har nytta av?

Hör av er till oss med en beskrivning av vad ni behöver så hittar vi en lösning!

Processen

Hur går det till när ni vill ha en hemsida?

Konsultation & Offertunderlag

Ett kostnadsfritt möte där ni förklarar er verksamhet och vad ni önskar hjälp med. Det går även utmärkt att föra den här kommunikationen via mail om man så önskar. 

Vi skapar en offert baserat på informationen om era önskemål. Desto mer information ni har att ge, desto mer detaljerad offert och korrekt budgetunderlag kan vi erbjuda er. Informationen kan till exempel vara hur många olika sidor som ska finnas på er hemsida, specifika funktioner och vilka som är er målgrupp.

Bästa förutsättningarna för mötet är att ni själva har funderat ut ungefär vad ni vill ha ut av er nya hemsida. Ska den vara rent information? Ska den öka er försäljning?

Har ni lösa tankar om er målbild kan vi istället rikta den här delen av konsultationen kring er tilltänkta budget och kanske kan ni istället visa något exempel på en hemsidan som ni tycker är bra som inspiration. 

När ni har beskrivit era önskemål, är de sista två delarna tidsplan och budget. Tidsplanen behöver vi för att veta när du behöver ditt projekt färdigt. Budgeten ger oss en möjligheten att skapa ett förslag till er som är inom er tilltänkta budget. Detta för helt enkelt inte slösa er tid genom att föreslå något som kostar dubbelt så mycket som ni har att spendera.

Grunden för vår prissättning är hur lång tid det tar i timmar för oss att utföra projektet från start till slut. Vi är även helt flexibla i att dela upp ett projekt över tid för att anpassa detta efter er budget.

“Första utkastet” + Avtal

Baserat på den information vi fått från er under konsultationen återkommer vi till er med en övergripande skiss samt kostnadsförslag. Målet är att ge er en bild av upplägget på er nya hemsida och ge utrymme för korrigering i utformandet. 

Det kostnadsförslag som vi presenterar kommer då att vara anpassat efter storleken på projektet. Vill ni göra större ändringar som förändrar storleken och tidsåtgången på projektet så återkommer vi såklart med ett korrigerat prisförslag. 

Beslutar ni er för att gå vidare skriver vi ett avtal och påbörjar ert projekt. Skulle ni under arbetets gång skulle vilja lägga till funktioner eller utöka till exempel antalet undersidor så kan vi självklart korrigera avtalet och anpassa slutkostanden efter detta. Dock kan vi inte efter påbörjat arbete minska projektet då vi anpassat konsulter och bemanning efter det bestämda projektet.

“Andra utkastet”

När vi kommit en bit in i utformningen av er hemsida  så återkopplar vi med er för att se så att vi fortfarande är överens om målbild och utförande. I detta läget kan vi även fråga er om detaljer som specifika färger, bilder eller andra önskemål ni själva vill välja. Vi presenterar alltid en version anpassar för dator och en för mobiltelefon. 

“Sista utkastet” & Publicering

När vi kommer till punkten att vi tycker att er hemsida är klar så har vi en full genomgång av er nya hemsidas alla detaljer, sidor och funktioner. Ni får själva navigera er runt och se om där är saker ni vill korrigera. När ni är nöjda med er nya hemsida så sköter vi det praktiska kring att göra så att den hamnar på er vanliga sökadress och att eventuella mail från hemsidan kommer till er vanliga inkorg. 

Underhåll

När er nya hemsida är uppe och igång så är den sista frågan hur ni framåt vill sköta eventuellt underhåll. Fundera gärna kring hur ofta ni tror att informationen på er hemsidan kommer behöva korrigeras. Är det en gång i veckan, månadsvis eller kanske bara enstaka ändringar om någon till exempel byter telefonnummer?

Ska informationen bytas regelbundet så kan ni välja att överlåta all drift till oss för en fast månadskostnad, alternativt betala en engångssumma för en genomgång för en eller flera i er verksamhet så att ni själva kan genomföra ändringar. Har ni någon hos er idag som redan har enklare kunskap om tex WordPress så kan ni självklart på egen hand lösa underhållet.